Четвер, 23.11.2017, 12:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Олешківської райдержадміністрації

Категорії розділу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ХІХ звітно-виборна конференція Херсонської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України

Шановні учасники обласної профспілкової конференції!

 

       Ми Всі розуміємо, яка непроста політична, соціально-економічна ситуація склалась в державі,  і усім нам вже просто хочеться спокійно жити, спокійно працювати, вчити. Вчити наших дітей – доброму, розумному, вічному. Сіяти в душах дітей любов, розум, правду, мир. Жити і творити для майбутнього.

       Упевнений, що ніхто з учасників конференції це не заперечуватиме. Не заперечуватиме і те, що однією з найважливіших складових успішної праці педагога є його рівень соціальної захищеності, що  чітко визначено законодавством України «Про освіту». Але часто складається так, що права і гарантії освітян, оплата і умови праці, охорона праці та здоров'я, та інші питання  стають предметом непорозуміння між профспілками та адміністраціями закладів  освіти.

     Ці проблеми виникають не стільки в недосконалості законодавства про освіту, як у відсутності  налагодженого соціального партнерства. Але, з іншого боку, якщо складаються відкриті, партнерські, відносини між відділом освіти, радою профспілок, місцевими органами самоврядування то Колективні договори і Галузева Угода стають механізмом вирішення багатьох соціально-економічних питань.

       Не виняток це і для Цюрупинського району, упродовж звітного періоду відділом освіти з однієї сторони, а радою профспілок з іншої чітко і в повній мірі виконувались взяті на себе зобов'язання. І, як результат постійно дотримуються вимоги   щодо своєчасної виплати  заробітної плати, відпускних, оздоровчих, преміальних(в позаминулому році закладено і виплачено 100%, в минулому-50%, в цьому закладено 100) і не лише педпрацівникам, але й технічним працівникам та бібліотекарям, збережена і виплачується 20 відсоткова надбавка за престижність.  На сьогодні ми не звільнили жодного педпрацівника, точніше оптимізували. І не будемо цього робити. Я згадую оптимізацію 90-х років, після якої, знадобилось майже 10 років, щоб відновити всі необхідні штатні одиниці.  Кому це пішло на користь? Державі? Чи дітям, які не до отримали повноцінну, якісну освіту?

      В нашому районі, ми продовжуємо впроваджувати ефективні заходи по створенню умов для нормальної праці вчителя та навчання учнів. Збережена мережа, не звільнено жодного педпрацівника, тільки в минулому році на капітальні видатки виділено і освоєно більше 4.5 млн. грн., позитивним залишається організація харчування дітей, вартість обідів складає 8.5 грн., в дитячих садках-15.5 грн., забезпечується  підвіз учнів та вчителів. Ця позитивна тенденція продовжується і сьогодні.

       Відділом освіти постійно підтримується діяльність профспілок  їх думка враховується при визначенні пріоритетних напрямків діяльності освітянської галузі. 

       Творча співпраця дозволила нам разом подолати ряд негативних явищ. Суттєво зменшилась кількість скарг, звернень працівників  галузі району до державних органів влади, а значить керівники закладів, профспілкові комітети діють активно щодо роз'яснення ситуації у сфері освіти.

       Цінним є те, що в районі призупинився процес створення альтернативних, незалежних профспілкових організацій. Негативний досвід діяльності яких показав, що вони не захищали інтереси освітян, і разом з тим практично не вирішували їх нагальні проблеми. І сьогодні освітяни знову повертаються в галузеву профспілку.

        Оцінюючи позитивну роботу обласної профспілкової організації, пропоную все ж таки повернутися і зосередити увагу  на напрямах, які в більшій мірі пов'язані з недосконалістю  чинного законодавства та відсутністю вольових рішень з боку Міністерства освіти і науки  та Кабінету Міністрів України.

        Перше. Скажіть будь-ласка, в якій іншій галузі таке є: один приймає і звільняє з робот-це відділ освіти, другий  заробітну плату виплачує-Центр по обслуговуванню установ, третій контролює роботу-безпосередньо адміністрація школи. На мою думку така ситуація і приводить до проблем, які виникають між роботодавцем і працівниками. І вже настав час вносити чіткі зміни з цього питання в діюче законодавство.

       Друге.  Центри по обслуговуванню закладів і установ освіти- організація, яка функціонує поза законом, тому що відсутнє типове положення, яке б чітко регламентувало їхню діяльність. Думаю, як тільки поновляться фінансові, комплексні перевірки нас знову чекають кримінальні справи.

       Третє. Ми завжди ставили питання про необхідність зберегти та поліпшити систему санаторно-курортного лікування працівників освіти, їх профілактичного оздоровлення під час проходження курсів підвищення кваліфікації. Що ми маємо сьогодні-стосовно санаторія профілакторія ХАНО.

       Четверте. Забезпечення педагогічних працівників житлом і не лише в сільській місцевості. Очевидним є те що ця проблема десятки років не вирішується, особливо для молоді. Адже саме молоде покоління педагогів є найбільш соціально вразливим, не впевненим у правильності вибору професійного шляху з огляду на рівень заробітної платні. Ще декілька років тому вирішувались питання по молодіжному кредитуванню. На даний час цей процес практично призупинений. Сьогодні також очевидною є вплив цієї проблеми на забезпеченість закладів освіти кадрами.

     З іншого боку є серйозне питання до наших Вищих навчальних закладів, які готують педагогічні кадри. У своєму районі ми провели аналіз кадрового резерву. Знаєте, які результати 80%-вчителі іноземної та зарубіжної літератури, 10%-початкові класи, 5-вчителі фізичної культури. Фізику, хімію, біологію в районі скоро будуть викладати економісти та юристи, яки вже незнаємо де дівати. І таке положення, я спілкуюсь з колегами, практично в кожному, сільському районі. Повино бути чітке регламентоване, державне замовлення.

       

       Шосте. Скажіть будь-ласка, як ефективно може працювати та здійснювати управлінську діяльність відділ освіти, працівники якого скорочені від трьох до чотирьох чоловік і отримують заробітну плату на рівні,  мінімальної, як технічні працівники в школі. А працювати серед спеціалістів відділу освіти повинні досвідчені, кваліфіковані працівники із значним стажем роботи.

      Наступне, доля методичної служби, таке складається враження, що для Міністерства освіти однаково є вона, чи її не має. І дуже добре, що в нашій області за ініціативи управління освіти і науки це питання тримається в руслі більш менш об’єктивної оптимізації. Хоча в багатьох районах відбулося значне скорочення штатів райметодкабінетів. Без повноцінної методичної служби не може бути повноцінної освіти.

 І останнє, хочу нагадати, рівно рік тому 24 квітня Херсонську область відвідали голова Комітету Верховної Ради України Лілія Гриневич та заступник міністра-Павло Полянський, в м. Цюрупинську відбулась зустріч з освітянами Херсонщини, ці та інші питання  були там підняті, але нажаль пройшов рік і мало, що змінилось. Мабуть прийшов час знову ставити ці питання можливо на іншому, якісному  рівні.

      Шановні колеги! Впевнений, що спільними зусиллями ми зможемо розв'язати ці та інші проблеми. Варто прислухатись один до одного і головне розглядати  питання на умовах рівноправних партнерів.

    Завершити свій виступ я хочу віршами видатного українського поета Василя Симоненка

Люди  -  прекрасні.

Земля  -  мов  казка.

Кращого  сонця  ніде  нема.

Загруз  я  по  серце

У  землю  в'язко.

Вона  мене  цупко  трима.

І  хочеться 

Бути  дужим,

І  хочеться  так  любить,

Щоб  навіть  каміння  байдуже

Захотіло  ожити

І  жить!

Воскресайте,  камінні  душі,

Розчиняйте  серця  і  чоло,

Щоб  не  сказали

Про  нас  грядущі:

-  Їх  на  землі  не  було...

                                                            Дякую за увагу!

 

    

Категорія: Мої статті | Додав: tturbaza (26.04.2015)
Переглядів: 130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0