Дитина живе у
Світі в трьох основних вимірах — фізичному, емоційному і розумовому. У них вона виявляє себе в житті: у
фізичному — вчинками, діями; у емоційному—
щиросердними проявами, бажаннями; у розумовому — думками, судженнями. Таким
чином, процеси виховання і навчання стосуються усіх аспектів розвитку
особистості одночасно.
За період
дитинства особливості емоцій (їх сила, тривалість, стійкість) змінюються у зв’язку зі
змінами загального характеру основної
діяльності дитини і її мотивів, а також у зв’язку з ускладненням стосунків дитини з навколишнім світом.
Разом з переживаннями задоволення чи незадоволення, пов’язаних із
реалізацією безпосередніх
бажань, у дитини виникають складніші
відчуття: наскільки добре вона виконала
свої обов’язки, яке значення мають її
дії для інших людей .
Саме тому на базі Великокопанівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 15 листопада 2013 року проведено практичне
заняття для психологів Великокопанівського освітнього округу «Корекційні вправи
з дітьми. Самоконтроль, зниження рівня агресивності». Участь у
заходах мала на меті допомогти фахівцям у щоденній практичній діяльності надавати дієву допомогу школярам у розвитку емоційної сфери, гармонійного виховання різних почуттів і
емоцій, а також у формуванні в дитини необхідних навичок у керуванні власними почуттями і емоціями (гнів,
занепокоєння, страх, провина, сором, співчуття, жалість, емпатія, гордість,
шляхетність, любов та інші). Учасники заняття
наголосили на тому, що навчити
дитину розуміти свої емоційні стани і причини, що їх породжують, - одне із
актуальних завдань шкільної психологічної
служби. Адже з емоційним благополуччям
дитини пов’язана її оцінка самої себе, своїх здібностей, моральних і інших
якостей.
Практичні
психологи дійшли висновку, що запалити в душах дітей свічку моральності –
одне з головних завдань кожного з них.
|